نوشته شده توسط : kiansell

ویژگی های یک دوربین مداربسته ایده آل چیست؟|کیانسل


برای ویژگی های یک دوربین مداربسته ایده آل ابتدا باید دانست که دوربین مداربسته در فضای بسته و باز و حتی میزان فاصله محیط اطراف که در دید دوربین باشد، مشخص می کند. طبق معیارها و نیاز شما می توان به سمت دوربین های ایده آل موجود در بازار رفت  همان طور که می دانید اگر نوع نیاز کاملا مشخص و شفاف نباشد قادر به تصمیم گیری صحیح نمی باشید.

یک مثال بسیار ساده، دوربین های بولت برای فضای باز مناسب تر است زیرا فضای بیشتری را در نظر می گبرد.

و دوربین های دام بیشتر برای فضای داخلی طراحی شده است زیرا فضای کمتری را تحت الشعاع قرار دارد و دوربین های صنعتی، دوربین های کنترل ترافیک همگی در نوع و کارایی بسیار متفاوت هستند.

مشخص نمودن کارایی اولین گام برای انتخاب یک دوربین مداربسته مناسب است و در سطرهای پایین ویژگی های بیشتری برای انتخاب آسان برای شما در نظر گرفته شده است.

ویژگی دوربین مداربسته

  1. اندازه لنزهای دوربین مداربسته

اندازه لنز دوربین، یکی از گزینه های بسیار مهم است پس با توجه به نوع کارایی لنز دوربین، باید انتخاب درستی صورت گیرد به عنوان مثال برای یک زاویه ۶۰ درجه لنز ۴ میلی متری هدف انسان را تا ۴ متر محیط رو به رو را مشخص می کند اما برای محیط اطراف چپ یا راست اصلا مناسب نیست در نتیجه باید لنزی را در نظر بگیریم که علاوه بر زاویه رو به رو قسمت چپ و راست محیط اطراف را در دید خود داشته باشد.

 

  1. ذخیره سازی و داده ها ( میزان حافظه در نظر گرفته )

ذخیره سازی هم مدل های متفاوتی را در بر می گیرد.

به عنوان مثال پروتکل خانگی (IP) به شبکه خانگی، تلفن همراه، لپ تاب و …. متصل می شود و از طریق اتصال یکی از سه راه های ارتباطی رادیو، GMS یا ADSL تصاویر را منتقل می کند.

اما لازم به ذکر است دوربین های HD به پهنای باند بیشتری نیاز دارد و قطعا باید اینترنت از کیفیت بهتر و فضای بیشتری در هارد برای ذخیره سازی فایل ها موجود باشد.

  1. دستگاه آنالوگ یا HD یا ip

انتخاب گزینه های بالا صرفا به کیفیت تصاویر و انتظار شما از دستگاه بستگی دارد و کاملا موضوع قابل بحث و تفکیکی می باشد اما علاوه بر کیفیت قیمت هم نیز مهم است.

 

دوربین های آنالوگ یک تصویر با کیفیت و رزولوشن پایین تری نسبت به دوربین های HD ارائه می دهند در حالی که دوربین های HD تصاویر را با وضوح بهتر و بالاتری در اختیار می گذارند و البته برای کارهای قانونی و حفاظتی توصیه می شود که از دوربین های HD  استفاده شود زیرا امکان زوم کردن تصاویر را به شما می دهد که در مواقع لزوم قابل استفاده باشد.

ویژگی دوربین مداربسته در فضای باز

  1. سازگاری با محیط (شرایط آب و هوایی)

دوربین های مداربسته امکان دارد در هر مکانی نصب و استفاده شود پس باید دوربینی را در نظر داشت که در خاک و گرد و غبار و برف باران سریعا کیفیت اولیه خود را از دست ندهد گرچه بهتر از یک محاظ، بالای دوربین باشد اما یک انتخاب مناسب می تواند کمک کند.

  1. کنترل از راه دوربین و مشاهده فیلم های ضبط شده

دوربینی قابل استفاده است که حتما از روی گوشی و لپ تاب قابل مشاهده باشد و بتوان به راحتی محیط را کنترل کرد.

  1. شناسایی حرکات

دوربینی خوب است که بتوان به راحتی حرکات افراد، اشیا، وسایل نقیله را شناسایی و ضبط کند بدیهی است همه دوربین ها از این ویژگی بهره مند نباشند اما قابلیت ارتقاع در دوربین ها لحاظ شده است.

  1. انعطاف پذیر باشد

منظور از انعطاف پذیر بودن باز یا بسته شدن دوربین ها نیست بلکه برای چرخش ۱۸۰ درجه، بالا و پایین شدن و بزرگنمایی تصاویر است که دوربین های PTZ این قابلیت را داراست و مناسب فضاهای بزرگ می باشد.

  1. امکان ضبط صدا

این ویژگی در گذشته روی دوربین های مداربسته لحاظ نشده بود اما امروزه تقریبا همه دوربین ها از این گزینه بهره مند شده اند.

زاویه دید دوربین مداربسته

  1. دید در شب دوربین های مداربسته

ضبط تصاویر در شب با دوربین هایی که قابلیت مادون قرمز را دارند امکان پذیر است که از لحاظ قیمت مناسب هستند اما با پیشرفت تکنولوژی دوربین های بدون داشتن مادون قرمز هم در بازار عرضه شدند که توانایی ثبت وقایع را دارند اما از لحاظ هزینه بسیار گرانتر از مدل قبلی  خود هستند اما کارایی هر دو با هم کاملا مشابه می باشد

  1. قیمت دوربین مداربسته

با در نظر داشتن ویژگی های فوق می توان یک دوربین مداربسته با کیفیت عالی و قیمت مناسب تهیه کرد.

همیشه خرید یک دوربین گران قیمت لزوما خرید خوبی محسوب نمی شود بلکه باید همه جوانب را سنجید تا دچار اشتباه و پرداخت بهای سنگین نشوید.

یک امر طبیعی است برای انتخاب محصولات با کیفیت با کارشناسان مربوط مشورت کنید برای راحتی مشتریان گرامی، کیانسل با در اختیار گذاشتن اطلاعات دقیق و صحیح در این راستا می تواند کمک بسزایی به عمل آورد و در مرحله به مرحله خرید، نصب، راه اندازی در کنار شما صبورانه می مانند.

فروشگاه اینترنتی کیانسل یکی از پیشروترین ارائه دهندگان سیستم های امنیتی حفاظتی و نظارتی است. در زمینه های دوربین مداربسته، جک پارکینگی، آیفون تصویری، راهبند و کرکره برقی می باشد. هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت تمام و کمال مشتریان خود می باشد با توجه به این هدف از پرسنل ذبده و کارآمد استفاده کرده است و برای بهبود شرایط می کوشد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

 

دوربین مداربسته آنالوگ

دوربین مداربسته پدرو

دوربین مداربسته تحت شبکه ip

دوربین مداربسته AHD

پک دربین مداربسته وایرلس



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : kiansell

راهبند چیست؟|کیانسل


بطور کلی راهبند Roadblock برای کنترل تردد وسایل نقلیه استفاده می شود و همچنین برای کم شدن میزان ترافیک هم نقش مهمی دارند.

کارایی های های متفاوتی دارد بطور مثال، قابلیت اتصال به تجهیزات کنترل از جمله دوربین شناسایی، دوربین دستگاه کارتخوان (تگ) اشاره کرد می توان با این تجهیزات هوشمندتر کرد تا در نبود نگهبان دچار مشکلات بزرگ نشویم.

این راهبندها مدام در حال ضبط وقایع روز هستند و وقتی دچار مشکل می شویم کمک بسزایی می کند.

ویژگی های متعددی باعث شده راهبندها در سال های اخیر به اوج محبوبیت خود برسند مخصوصا در میان افرادی که به فضای خصوصی خود اهمیت می دهند و به برقراری امنیت بیشتر می کوشند.

محافظت و امنیت در راهبندها به این صورت است که هیچ ماشینی بدون اجازه و بازرسی نمی تواند وارد بشود و حتی افراد هم بدون شناسایی نمی توانند وارد حریم شخصی شما بشوند و نقش عظیمی در امنیت و ایمن سازی فضای شما دارد.

البته قابل ذکر است برخی از راهبندهای اتوماتیک هستند و تنها به عنوان یک توقفگاه کوچک استفاده می شود و جنبه امنیتی ندارند.

قبل از خرید راهبند حتما باید به یکسری از نکات توجه عمیق تری داشت:


  1. ابتدا مشخص شود برای توقفگاه است یا برای برقراری امنیت فضای محیط در اختیار است.
  2. باید طول بوم راهبند را محاسبه کنید.
  3. سرعت حرکت راهبند را مشخص کنیم.
  4. میزان ولتاژ منبع تغذیه راهبند اتوماتیک
  5. میزان رفت و آمد در فضا (تردد وسایل نقلیه یا افراد)
  6. کلید خلاص کن دستی و باتری بک آب برای پشتیبانی
  7. باتری های پشتیبان که در در زمان قطعی برق می تواند موثر باشد.
  8. لوپ دتکتور سنسوری است برای تشخیص تغییر میدان مغناطیسی استفاده می شود.

 

انواع راهبند و کارائی آن:


  1. راهبند میله ای (متداول ترین نوع راهبند است)
  2. راهبند ستونی یا بولارد با محدودیت ارتفاع
  3. راهبند زنجبیری بر متراژهای بالا
  4. راهبند های بازویی تا شونده برای اماکنی که سقف و محدودیت ارتفاع دارند.
  5. راهبند فنی برای موارد امنیتی و نظارتی

دارای دو مدل دسته های الکتروهیدرولیکی برای تردد بالا و الکترومکانیکی برای تردد پایین تقسیم می شود و در کارایی متفاوت هستند.

در ادامه با اجزای مهم راهبندها آشنا خواهیم شد از جمله:


  1. بدنه
  2. بازوها
  3. سیستم محرک
  4. فنر تعادل
  5. مرکز کنترل

در نتیجه راهبندها در حفظ امنیت و کنترل ترافیک تاثیر بسیاری دارد.

  • امور عمرانی
  • کنترل اعتراضات خیابانی
  • کنترل ترافیک
  • ادارات و خانه ها
  • مکان های عمومی بزرگ
  • عوارض جاده ها

با توجه به نکاتی که در موارد بالا اشاره شد کاملا مشخص شد کدام راهبند مناسب چه فضایی است و چه ویژگی هایی دارد.

اما در نهایت در این امر بدیهی است برای خرید از کارشناسان فعال و متخصصانی که در این زمینه کمک گرفت و قطعا کارشناسان کیانسل می توانند در این امر کمک های شایانی انجام بدهند.

فروشگاه اینترنتی کیانسل یکی از پیشروترین ارائه دهندگان سیستم های امنیتی حفاظتی و نظارتی است. در زمینه های دوربین مداربسته، جک پارکینگی، آیفون تصویری، راهبند و کرکره برقی می باشد. هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت تمام و کمال مشتریان خود می باشد با توجه به این هدف از پرسنل ذبده و کارآمد استفاده کرده است و برای بهبود شرایط می کوشد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

راهنمای نصب راهبند

راهبند پدرو

راهبند فادینی

راهبند بی اف تی

راهبند سیماران

 



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : kiansell

دوربین مداربسته تحت شبکه IP  چیست؟|کیانسل


دوربین مداربسته تحت شبکه IP (دوربین پروتکل اینترنت) به صورت مستقیم به اینترنت متصل می شود و امکان ارسال و دریافت از طریق اینترنت را فراهم می کند.

 دوربین مداربسته IP از طریق دستگاه های شبکه از جمله (تلفن، رایانه شخصی و تبلت) می توان به دوربین مداربسته دسترسی داشت. یعنی می توانید تصاویر را به صورت زنده تماشا کنید. ویدئوهای ضبط شده را در هر کجا که هستید (داخل یا خارج از شبکه خانگی)  می توانید بررسی کنید.

 انتقال داده های دوربین IP براساس آدرس (IP) اختصاص داده شده تفکیک و توسط روتر یا NVR منتقل می شود.

 بنابراین به طور معمول برای دسترسی به محتویات دوربین مداربسته در اینترنت باید آدرس  منحصر به فرد دوربین را به درستی ایجاد کرد تا راحت تر امکان استفاده آن وجود داشته باشد.

راهنمای قرار گیری دوربین مداربسته IP


از نظر فنی باید آدرس ای پی مورد نظر را جست و جو کرده و پس از پیدا کردن آدرس اختصاصی آن را با شبکه های مختلف متصل کنید. باید در نظر داشت که نصب دوربین های مداربسته IP در شبکه محلی (LAN) می تواند کمی متفاوت تر از شبکه گسترده (WAN) باشد و باید شرایط دسترسی آسان در هر کجا که هستیم را فراهم کند.

                                                                                                 دوربین مداربسته IP  چیست؟

مرحله اول در شبکه دوربین مداربسته تحت شبکه IP


قبل از شروع به کار در دوربین های IP  باید مطمئن شد که هر دو دستگاه و دوربین های مداربسته NVR به شبکه خانگی متصل شده اند که حتی می توان بدون روتر هم انجام شود.

در این نمودار اتصال سیم دوربین مداربسته برای تکمیل اطلاعات ایجاد شده است.

 

                                                                                         شبکه دوربین مداربسته IP

  

 

مرحله دوم: راهنمای دوربین تحت IP در LAN


دوربین IP در LAN مانند شبکه خانگی معمولی  باید آدرس IP محلی دوربین مداربسته را پیدا کنید. پس از این ۳ روش برای انجام این کار معرفی شده است. در این مرحله شما نیاز به وارد کردن آدرس IP در نوار جستجوی وب برای ورود به UI وب دوربین و برای نمایش دادن ظاهر خواهد شد. در اینجا آموزش تصویری دوربین مداربسته LAN است.

در مرحله سوم: دوربین مداربسته تحت شبکه IP در WAN


دوربین IP در WAN ارسال پورت روش معمولی است که به طور کلی نیاز به آدرس محلی دوربین، شماره پورت HTTP و آدرس WAN IP را دارد.

ارسال پورت چیست؟


به عبارت ساده تر ارسال پورت، آدرس IP محلی شما را به محلی دیگر منتقل می کند که برای دسترسی به یک دوربین خاص در یک شبکه گسترده (WAN) مانند عبور از شهرها یا حتی کشورها استفاده می شود. شما باید چیزی مانند http://183.37.194.134:805 با قالب آدرس (WANIP) //:http دریافت کنید. (httpport) با وارد کردن مرورگر می توانید بلافاصله نظارت ویدئویی را داشته باشید.

  شاید سوال پیش بیاید که برای پیکربندی دوربین IP برای افرادی که تنها درک اولیه اینترنت دارند مناسب است؟


 که جواب قطعا بله است  زیرا در فناوری p2p باعث می شود پیکربندی دوربین IP به اندازه کافی برای افراد مبتدی آسان باشد. علاوه بر این دوربین های امنیتی p2p از جمله دوربین های بی سیم و هم دوربین های poe سیمی به طور موثرتر شما را در رفع آدرس IP  برای مشاهده از راه دور با رسیدن به ثبات و صرفه جویی کمک می کنند.

 p2p چیست؟ چگونه دوربین IP را در اینترنتی با p2p پیکربندی کنیم؟


به عبارت ساده تر هر دوربین امنیتی فعال شده p2p در سرور p2p در سطح توسعه دهنده ثبت شده و با یک شماره شناسایی منحصر به فرد (UID) مشخص می شود. بنابراین هر بار که می خواهید به صورت محلی یا از راه دور به دوربین دسترسی پیدا کنید فقط باید از طریق نرم افزار دوربین امنیتی با  (UID) دوربین سرور P2P را پینگ کنید.

 

 

 

                                                                                           ارسال پورت چیست

 

روش نصب دوربین مداربسته بدون ترتیب


برای ساده تر کردن این ترتیب دوربین مداربسته تحت شبکه IP، می توانید کل سیستم را بدون تنظیم دوربین IP با یک سیستم دوربین NVR قرار دهید. این ترتیب در دوربین های NVR و DVR کمی متفاوت است. نکته این است که شما فقط می خواهید دوربین های ضبط شده را در دستگاه ضبط ویدئو شبکه (NVR) انجام دهید.

به این دلیل است که NVR و دوربین های متصل به آن به محض روشن شدن به طور خودکار یک شبکه خصوصی ایجاد می کنند. در زیر شبکه دوربین ها و NVR می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند بنابراین نیازی نیست که آن را به روتر متصل کنید یا پیکربندی دوربین IP را انجام دهید.

                                                                                       روش نصب دوربین مداربسته

 

با این حال اگر می خواهید از راه دور مشاهده کنید به دسترسی به دوربین های تلفن خود یا دریافت هشدار از طریق فشار همچنان به کمک روتر نیاز دارید و دوربین های را به نرم افزار نظارت اضافه کنید. فراموش نکنید که فناوری P2P می تواند پیکربندی سیستم دوربین مداربسته را ساده کند.

فروشگاه اینترنتی کیانسل یکی از پیشروترین ارائه دهندگان سیستم های امنیتی حفاظتی و نظارتی است. در زمینه های دوربین مداربسته، جک پارکینگی، آیفون تصویری، راهبند و کرکره برقی می باشد. هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت تمام و کمال مشتریان خود می باشد با توجه به این هدف از پرسنل ذبده و کارآمد استفاده کرده است و برای بهبود شرایط می کوشد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

دوربین مداربسته پدرو

دستگاه ضبط تصاویر NVR

دوربین مداربسته آنالوگ

دستگاه ضبط تصاویربرایت ویژن

دوربین مداربسته وایرلس

 

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 خرداد 1399 | نظرات ()